Železniční trať Brno - Trenčianská Teplá, rovněž nazývaná Vlárská dráha podle říčky Vláry, podle níž ve své východní části vede, se skládá z několika dílčích traťových úseků budovaných v 80. letech 19. století jako součásti Českomoravské transverzální dráhy spojující Moravu se Slovenskem. Dráha je v současnosti rozdělena na úseky Brno – Kunovice (340), Kunovice – Vlárský průsmyk (341) a Vlárský Průsmyk – Trenčianská Teplá (123).
V brněnské městské části Černovice se nachází neobyčejný památník stavby Vlárské dráhy, ve Vlárském průsmyku se nachází podobný památník stavby Vlárské a Tepelské dráhy.
Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz
Článek ze dne 27. 12. 2017 byl naposledy upraven dne 12. 1. 2023 a zobrazen celkem 13176×, naposledy dne 2. 5. 2024 v 12:06.
| Texty na téma Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá | Zpět | Nahoru |
| | Téma: Pomník stavby Vlárské dráhy
Kamenný pomník ve tvaru komolého čytřbokého jehlanu s pyramidiem o výšce asi 4 m stojí u dvoukolejné trati spojující stanice Brno dolní nádraží a Brno-Žide… | | Téma: Pomník stavby Vlárské a Tepelské dráhy
Kamenný pomník ve tvaru komolého čytřbokého jehlanu s pyramidiem o výšce asi 4 m stojí u železničního přejezdu poblíž jižního zhlaví stanice Vlárský průsmy… | | Téma: km 67,301=68,900 (skok ve staničení)
Název skok ve staničení:
km 67,301=68,900
Číslo skok ve staničení:
368365
Kilometrická poloha:
67,301
… | |